Viden
- viden om værdikædens faser
- forståelse for sammenhængen imellem salg, produktion, logistik,
indkøb og
købsoplevelsen samt virksomhedens påvirkning af bæredygtighed i
værdiskabelsen
Færdigheder
- anvende centrale metoder og redskaber til at fortolke data og
anvende virksomhedens værdikæde samt teknologier til at designe
købsoplevelsen
- vurdere problemstillinger i hele virksomhedens værdikæde for at
opstille og
vælge bæredygtige løsningsmuligheder
- formidle problemstillinger og løsningsmuligheder over for
virksomhedens interessent
Kompetencer
- håndtere udviklingsorienterede situationer i forbindelse med
virksomhedens
handelsprocesser, og kan indgå i systematisk indhentning,
fortolkning og anvendelse af data.
- deltage i et tværfagligt samarbejde, der understøtter
virksomhedens værdikæde
- i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer i relation til, såvel økonomisk som bæredygtig,
optimering af virksomhedens logistiske position fra indkøb til
slutbruger.