Customer experience

2024/2025
Engelsk titel
Customer experience
Uddannelse
E-handel
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4119102CS
Fagområder
Datadrevet marketing og salg
  • Indhold og formål
    Faget Customer Experience:

    Fokus i faget er, på baggrund af en e-handelsvirksomheds strategi, at analysere, kortlæg-ge og designe kundeoplevelsen off- og online.
  • Læringsmål
    Viden
    Faget Customer Experience:

    Den studerende har:
    • viden om og forståelse for transformationsøkonomi som disciplin og customer expe-rience management som planlægningsværktøj
    • viden om og forståelse for teorier og metoder for analyser af kompleksitet af kunde-rejser online og offline og kan reflektere over anvendelse af dem i forhold til virk-somhedens digitale forretning i et omnichannel perspektiv.
    Færdigheder
    Faget Customer Experience:

    Den studerende kan:
    • analysere og kortlægge kunderejsen
    • vurdere virksomhedens udfordringer ved at designe og levere en unik kundeople-velse
    • mestre værktøjer og metoder til at arbejde med kundeoplevelser og omnichannel
    • vurdere relevante indsatser som skal forbedre kundeoplevelsen og derigennem styrke kundeloyaliteten
    • vurdere brugeroplevelsen i forskellige touchpoints igennem hele servicen ved brug af relevante researchmetoder.
    Kompetencer
    Faget Customer Experience:

    Den studerende kan:
    • håndtere udviklingen på tværs af den digitale og fysiske forretning ud fra forret-ningsstrategien på baggrund af kundeindsigt med fokus på at optimere kundeforløb
    • håndtere udvikling, design og planlægning af relevante oplevelser i kunderejsen off-og online med fokus på transformationsøkonomi og customer experience management.
  • Forudsætninger for at deltage i faget
    OLA 1, 2, 3, 4 og 5 skal være gennemført af den enkelte studerende. Så-fremt mindre end 4 af de 5 OLA’er ikke er bestået, så må den studerende ikke møde op til eksamen og den øvrige gruppe indkaldes til eksamen uden den studerende.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    2. interne - Kunderejsen
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    OLA 1, 2, 3, 4 og 5 skal være gennemført af den enkelte studerende. Såfremt mindre end 4 af de 5 OLA’er ikke er bestået, så må den studerende ikke møde op til eksamen og den øvrige gruppe indkaldes til eksamen uden den studerende.
    Faget prøves
    Faget/modulet prøves med flg. fag
    Eksamensform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Ects
    10 ECTS
    Varighed
    15 minutter
    15 minutters mundtlig eksamen inklusive votering pr studerende.

    Såfremt en studerende der har været med at skrive opgaven, ikke møder op til eksamen, så reduceres eksamenstiden for de øvrige studerende.

    Eksamenstid for en gruppe, der er fremmødt med 3 studerende – 45 minutter
    Der udleveres en opgave i forbindelse med eksamen
    Nej
    Opgavetype
    Eksamen er en mundtlig gruppeprøve baseret på et skriftligt gruppeoplæg.

    Projektet indeholder en analyse af kundeoplevelser for en given målgruppe baseret på fagene Customer Experience og Videnskabsteori & metode.

    Formålet med opgaven er at udarbejde og gennemføre et eksplorativt studie, der tager udgangspunkt i en outside-in tilgang. Dertil skal der udarbejdes et løsningsforslag med en inside-out tilgang. Udover desk research, skal analysen tage udgangspunkt i selvstændigt indsamlet empiri, som skal analyseres ud fra videnskabsteoretiske rammer og metoder.
    Formkrav
    Der skal udarbejdes en skriftlig rapport i grupper af 3 studerende på maksimalt 14.400 tegn inkl. mellemrum mv. pr. gruppemedlem.

    Opgaven skal leve op til Cphbusiness’ vejledning til opgaveskrivning.

    Opgaven skal individualiseres ved at der i indholdsfortegnelsen angives hvilken studerende der har skrevet hvilket kapitel. Der kan kun angives en studerende pr kapitel, men det forventes at alle studerende har bidraget med kommentarer og hjælp til alle dele.

    De studerende har 2 minutter per studerende til at præsentere gruppens projekt, hvorefter eksaminator og censor stiller spørgsmål til de relevante fagområder.
    Gruppen fremlægger og eksamineres samlet, men gives individuelle karakter på baggrund af den enkelte studerendes præsentation, mundtligt såvel som skriftligt.

    Det forventes at de studerende med kombinationen af deres skriftlige op-gave og deres mundtlige fremlæggelse vurderer hvordan et kundesegment oplever den pågældende problemstilling, herunder hvem segmentet er, hvad segmentet bruger produktet til og hvordan bedre kunde forståelse indgår i løsningen. Derudover skal de studerende med kombinationen af deres skriftlige opgave og deres mundtlige fremlæggelse demonstrerer godt akademiskhåndværk ved at indarbejde tydelig teori samt inkludere overvejelser og refleksioner om videnskabsteori, dataindsamling og dataanalyse.

    Besvarelsen uploades i Wiseflow under Aflevering. Besvarelsen skal uploades som gruppeaflevering i en PDF-fil.
    Individuel eller gruppeeksamen
    Gruppeeksamen
    maks. gruppestørrelse
    5
    Anvendt sprog til eksamen
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Alle skriftlige hjælpemidler må anvendes under eksamen. Internettet må gerne benyttes. Det er ikke tilladt at benytte mobiltelefon under eksamen.
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Intern censur
    Tidsmæssig placering
    1. Semester
    Re- og sygeeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen.
    Hvis den ordinære eksamen ikke bestås, eller den studerende pga. sygdom ikke gennemfører, indstilles den studerende automatisk til næstkommende reeksamen. Dato for re- og sygeeksamen fremgår af semesterplanen. Re- og sygeeksamen kan afholdes online samt have en anden form. Udeblivelse fra en eksamen tæller som et eksamensforsøg.