Creative content

2024/2025
Engelsk titel
Creative content
Uddannelse
E-handel
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår
Ects
5
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Lokalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4119202CS
Fagområder
Datadrevet marketing og salg
  • Indhold og formål
    Fagelementet creative content indeholder det kreative indhold og de elementer, der skal bruges i virksomhedens markedskommunikation både online og offline. Fagelementet har fokus på de redskaber, der skal til for at kunne producere indholdsbase-ret markedsføring.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • forståelse for content marketing som disciplin, samt indsigt i hvilke former for content der gennem udvalgte parametre kan føre til øget online salg
    • kendskab til retoriske redskaber med henblik på at skabe indhold, der henvender sig til målgruppen.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende og vurdere content marketingindsatser på både B2C og B2B markeder
    • analysere og redigere eksisterende indhold så det målrettes mod specifikke målgrupper og kanaler
    • selvstændigt kortlægge contentmarketing indsatser for virksomheden samt producere rich media
    • udarbejde og implementere en content-marketingstrategi på tværs af virksomhedens platforme.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • indgå i samarbejde omkring udvikling og produktionen af indhold og medier med interne og eksterne leverandører og samarbejdspartnere
    • tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til fagområdet.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4119201CS