Viden
Den studerende skal:
• Have udviklingsbaseret viden om forbrugertyper og -adfærd og
anvendt teori og metode inden for sports-, event- og
fritidsbranchens praksis.
• Kunne forstå praksis, anvendt teori og metode til innovation,
udvikling og afsætning af produkter og serviceydelser i sports-,
event- og fritidsbranchen.
• Kunne reflektere over sports-, event- og fritidsbranchens praksis
og anvendelse af teori og metoder i forbindelse med
sportsforbrugeren og sportsproduktet.
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende metoder og redskaber til innovation, udvikling og
afsætning af produkter og serviceydelser og mestre de værktøjer,
der knytter sig til beskæftigelse inden for sports-, event- og
fritidsbranchen.
• Vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger omkring
marketing og salg samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller
i forhold til sports-, event- og fritidsbranchen.
• Formidle praksisnære problemstillinger og løsninger inden for
forbrugeradfærd og produktudvikling til interessenter i sports-,
event- og fritidsbranchen.
Kompetencer
Den studerende skal kunne:
• Identificere branchens forbrugertyper og analysere
forbrugeradfærd for at kunne håndtere innovation, udvikling og
afsætning af nye produkter og serviceydelser.
• Indgå selvstændigt i et fagligt og tværfagligt samarbejde med
relevante interessenter omkring marketing og salg.
• Identificere egne og andres læringsbehov for at kunne udvikle og
vedligeholde egen viden, færdigheder og relevante kompetencer i
forhold til sportsforbrugeren og sportsproduktet.