Sportsforbrugeren og sportsproduktet

2024/2025
Engelsk titel
The Sports Consumer and the Sports Product
Uddannelse
Sportsmanagement
Niveau
Professionsbachelor
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Lyngby
Fagkode
4159102CL
Fagområder
Sportsforbrugeren og sportsproduktet
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder marketing og salg. Der er fokus på forbrugertyper og adfærd i forhold til at innovere, udvikle og afsætte produkter og serviceydelser i sports-, event- og fritidsbranchen.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal:
    • Have udviklingsbaseret viden om forbrugertyper og -adfærd og anvendt teori og metode inden for sports-, event- og fritidsbranchens praksis.
    • Kunne forstå praksis, anvendt teori og metode til innovation, udvikling og afsætning af produkter og serviceydelser i sports-, event- og fritidsbranchen.
    • Kunne reflektere over sports-, event- og fritidsbranchens praksis og anvendelse af teori og metoder i forbindelse med sportsforbrugeren og sportsproduktet.
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:
    • Anvende metoder og redskaber til innovation, udvikling og afsætning af produkter og serviceydelser og mestre de værktøjer, der knytter sig til beskæftigelse inden for sports-, event- og fritidsbranchen.
    • Vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger omkring marketing og salg samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller i forhold til sports-, event- og fritidsbranchen.
    • Formidle praksisnære problemstillinger og løsninger inden for forbrugeradfærd og produktudvikling til interessenter i sports-, event- og fritidsbranchen.
    Kompetencer
    Den studerende skal kunne:
    • Identificere branchens forbrugertyper og analysere forbrugeradfærd for at kunne håndtere innovation, udvikling og afsætning af nye produkter og serviceydelser.
    • Indgå selvstændigt i et fagligt og tværfagligt samarbejde med relevante interessenter omkring marketing og salg.
    • Identificere egne og andres læringsbehov for at kunne udvikle og vedligeholde egen viden, færdigheder og relevante kompetencer i forhold til sportsforbrugeren og sportsproduktet.
  • Undervisningsform
    Cphbusiness tager derfor udgangspunkt i en uddannelsesmodel, der fokuserer på:
    At facilitere et motiverende og engagerende læringsmiljø baseret på praksis
    At omsætte og formidle relevant viden fra forskning og erhverv i en konkret praksis
    At understøtte de studerendes aktive deltagelse og studieintensitet gennem relevante studieaktiviteter
    At inddrage de studerendes viden og erhvervserfaring som en ressource, så de studerende er medskabere af læring
    At understøtte læring gennem løbende dialog og en fælles feedbackkultur
    At der kan arbejdes fleksibelt og med inddragelse af digitale læringsaktiviteter, der fokuserer på at udnytte vores ressourcer og forbedre de studerendes læringsudbytte, uafhængig af tid og sted.
    Der er flere forskellige undervisnings- og arbejdsformer på Cphbusiness, der understøtter den studerendes læring. Eksempelvis forelæsninger, casearbejde, mindre opgaver, praktiske og teoretiske øvelser, mundtlige oplæg, hjemmearbejde, ekskursioner og lignende.
  • Forudsætninger for at deltage i faget
    Ingen
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4159101CL