Viden
Den studerende har:
• udviklingsbaseret viden om forskellige typer af analyser til
vurdering af virksomhedens eksterne strategiske situation
• forståelse for teori, metode og praksis i relation til
forskellige typer af trend-analyser og deres relevans for
virksomheden.
Færdigheder
Den studerende kan:
• anvende fagområdets centrale metoder og redskaber i relation til
ekstern analyse af virksomhedens situation
• vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge
løsningsmodeller i relation til udarbejdelse af kundeanalyser og
konkurrentanalyser samt en vurdering af virksomhedens
markedspotentiale
• formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder af
den eksterne situation til samarbejdspartnere og brugere.
Kompetencer
Den studerende kan:
• deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel
tilgang i relation til
analysearbejdet af virksomhedens eksterne strategiske situation,
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer i
relation til virksomhedens strategiske situation på et givent
marked.