Markedsforståelse

2024/2025
Engelsk titel
Market Understanding
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Forår og Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4500102CS
Fagområder
Markedsføring og salg
  • Indhold og formål
    Fagelementet omhandler metoder til analyse af virksomhedens eksterne forhold og markedspotentiale. Der er fokus på kunder og konkurrenter, og derudover omhandler fagelementet erhvervs- og samfundsforhold, virksomhedens juridiske forhold samt analyser af virksomhedens forsyningskæde.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om forskellige typer af analyser til vurdering af virksomhedens eksterne strategiske situation
    • forståelse for teori, metode og praksis i relation til forskellige typer af trend-analyser og deres relevans for virksomheden.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende fagområdets centrale metoder og redskaber i relation til ekstern analyse af virksomhedens situation
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmodeller i relation til udarbejdelse af kundeanalyser og konkurrentanalyser samt en vurdering af virksomhedens markedspotentiale
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder af den eksterne situation til samarbejdspartnere og brugere.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i relation til
    analysearbejdet af virksomhedens eksterne strategiske situation,
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i
    relation til virksomhedens strategiske situation på et givent marked.
  • Eksamen
    Faget har fælles eksamener
    4500101CS