Viden
Den studerende har:
• udviklingsbaseret viden om forskellige typer af analyser til
vurdering af virksomhedens interne strategiske situation
• forståelse for praksis og anvendelse af forskellige
forretningsmodeller
• forståelse for praksis, central anvendt teori og metode i
relation til, hvordan virksomheden skaber indtjening.
Færdigheder
Den studerende kan:
• anvende fagområdets centrale metoder og redskaber til at
identificere udviklingspotentialer baseret på virksomhedens interne
forhold
• vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge
løsningsmodeller i
forhold til virksomhedens forretning med det formål at skabe
merværdi for kunderne
• vurdere og analysere virksomhedens organisering, struktur og
kultur samt regnskab
med henblik på optimering af virksomhedens forretningsprocesser
• formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmodeller i
relation til interne analyser af virksomheden.
Kompetencer
Den studerende kan:
• håndtere udviklingsorienterede situationer i relation til
udvikling og optimering af
virksomhedens forretningsmodel
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og
kompetencer i relation til virksomhedens interne forhold