Markedsanalyse

2024/2025
Engelsk titel
Market Research
Uddannelse
Markedsføringsøkonom - Hillerød
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
10
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4500103CA
Fagområder
Markedsføring og salg
  • Indhold og formål
    Fagelementet omhandler metoder i forbindelse med udarbejdelse af markedsanalyser. Der er fokus på dataindsamlingsmetoder og datahåndtering samt juridiske forhold knyttet hertil. Vurdering af data og statistiske begreber og anvendelsen af
    disse samt metoder og værktøjer til projektledelse og projektstyring
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om metoder til indsamling og anvendelse af data og
    håndtering af disse,
    • forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til forskellige markedsanalysemetoder.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende fagområdets centrale metoder og redskaber i relation til at vurdere
    markedsanalysers validitet og reliabilitet,
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmodeller ud fra indsamlede primære og sekundære data,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere inden for markedsanalyseområdet
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • håndtere udviklingsorienterede situationer ved hjælp af relevante markedsanalyser,
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i forbindelse med udarbejdelsen og præsentationen af markedsanalysebaserede
    anbefalinger,
    • i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til markedsanalyse.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4500101CA