Viden
Den studerende skal:
• Have udviklingsbaseret viden om service- og oplevelseserhvervets
praksis, udvikling i udbud og efterspørgsel, samt central anvendt
teori og metode med fokus på økonomisk bæredygtig drift af service-
og oplevelsesvirksomheder
• Kunne forstå, hvad der kendetegner service- og oplevelsesydelser
samt kunne forstå erhvervets anvendelse af teori og metode inden
for udviklingen af værtskab og gæsteforståelse.
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende service management som ramme til vurdering af service- og
oplevelsesvirksomheders værtskab og udvikling
• Indsamle og anvende data om kundetilfredshed, kundeadfærd og
markedsforhold i forhold til virksomheders serviceydelser og
oplevelser
• Anvende centrale økonomiske metoder og redskaber til vurdering af
praksisnære problemstillinger samt anvende kreative teknikker til
opstilling og valg
af service- og oplevelsesydelser og formidling heraf til
samarbejdspartnere og
brugere.
Kompetencer
Den studerende skal:
• Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og
oplevelseserhvervet med fokus på det gode værtskab og den gode
oplevelse
• Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde om service- og
oplevelsesydelser
• I en struktureret sammenhæng, kunne tilegne sig ny viden,
færdigheder og
kompetencer om service- og oplevelseserhvervet.