Viden
Den studerende skal:
• Have udviklingsbaseret viden om service- og oplevelseserhvervenes
selskabs og organisations-, markeds- og konkurrence former samt
forståelse for virksomheders vision, mission, mål og værdier
• Kunne forstå den forretningsmæssige og juridiske praksis og
central anvendt
teori og metode i service- og oplevelsesvirksomheder og deres
anvendelse
heraf.
Færdigheder
Den studerende skal kunne:
• Anvende centrale metoder og redskaber fra service- og
oplevelseserhvervet
til at beskrive virksomhedens situation
• Vurdere service- og oplevelsesvirksomheders praksisnære
udfordringer, herunder de økonomiske forhold til opstilling og valg
af løsningsmuligheder på taktisk og operationelt niveau
• Formidle service- og oplevelsesvirksomheders praksisnære
problemstillinger
og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere, gæster, kunder,
medarbejdere, frivillige m.fl., på taktisk og operationelt niveau.
Kompetencer
Den studerende skal:
• Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og
oplevelsesvirksomheden på taktisk og operationelt niveau
• Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde omkring service
og oplevelsesvirksomhedens taktiske og operationelle drift
• I en struktureret sammenhæng, kunne tilegne sig ny viden,
færdigheder og
kompetencer om drift af service- og oplevelsesvirksomheder på
taktisk og
operationelt niveau.