Viden
Den studerende har:
• Udviklingsbaseret viden om service- og oplevelseserhvervets
praksis, udvikling i udbud og efterspørgsel samt central anvendt
teori og metode med fokus
på økonomisk bæredygtig drift af service- og oplevelsesvirksomheder
• Forståelse for, hvad der kendetegner service- og
oplevelsesydelser samt kan
forstå erhvervets anvendelse af teori og metode inden for
udviklingen af
værtskab og gæsteforståelse.
Færdigheder
Den studerende kan:
• Anvende centrale økonomiske metoder og redskaber til vurdering af
praksisnære problemstillinger samt anvende kreative teknikker til
opstilling og valg
af service- og oplevelsesydelser og formidling heraf til
samarbejdspartnere og
brugere
• Systematisk indsamle og anvende data om kundetilfredshed,
kundeadfærd og
markedsforhold i forhold til virksomheders serviceydelser og
oplevelser
• Anvende service management som ramme til vurdering af service- og
oplevelsesvirksomheders værtskab og udvikling.
Kompetencer
Den studerende kan:
• Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde om service- og
oplevelsesydelser
• Håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og
oplevelseserhvervet
med fokus på det gode værtskab og den gode gæsteoplevelse
• I en systematisk og struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden,
færdigheder og kompetencer om service- og
oplevelseserhvervet.