Forretningsforståelse

2024/2025
Engelsk titel
Business Understanding
Uddannelse
Service- og oplevelsesøkonom - Online - Hillerød
Service- og oplevelsesøkonom - Bornholm
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Hillerød / Arkaderne
Fagkode
4507102OA
Fagområder
Forretningsforståelse
  • Indhold og formål
    Fagområdet indeholder analyse af virksomhedens eksistensgrundlag. Der fokuseres
    på de interne og eksterne forhold for at udvikle virksomhedens økonomiske drift
    samt skabe en helhedsforståelse for virksomhedens nuværende situation.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • Udviklingsbaseret viden om service- og oplevelseserhvervenes selskabs- og
    organisations-, markeds-, konkurrence former samt forståelse for virksomheders vision, mission, mål og værdier
    • Forståelse for den forretningsmæssige og juridiske praksis og central anvendt
    teori og metode i service- og oplevelsesvirksomheder og deres anvendelse
    heraf.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • Anvende centrale metoder og redskaber fra service- og oplevelseserhvervet
    til at beskrive virksomhedens situation
    • Vurdere service- og oplevelsesvirksomheders praksisnære udfordringer, herunder de økonomiske forhold til opstilling og valg af løsningsmuligheder på
    taktisk og operationelt niveau
    • Formidle service- og oplevelsesvirksomheders praksisnære problemstillinger
    og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere, gæster, kunder, medarbejdere, frivillige m.fl., på taktisk og operationelt niveau.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde om service- og oplevelsesvirksomhedens taktiske og operationelle drift
    • I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer om drift af service- og oplevelsesvirksomheder på taktisk og operationelt niveau
    • Håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og oplevelsesvirksomheden på taktisk og operationelt niveau.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Faget har fælles eksamener
    4507101OA