Forretningsforståelse 24S/25V

2024/2025
Engelsk titel
Business understanding
Uddannelse
Service- og oplevelsesøkonom - Søerne
Niveau
Erhvervsakademi
Start semester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
Opstart
Efterår og Forår
Ects
15
Udd. element
Obligatorisk
Undervisningsprog
Dansk
Fagelement
Nationalt
Studiested
Cphbusiness Søerne
Fagkode
4507102CS
Fagområder
Forretningsforståelse
  • Indhold og formål
    Fagområdet indeholder analyse af virksomhedens eksistensgrundlag. Der fokuseres på de interne og eksterne forhold for at udvikle virksomhedens økonomiske drift samt skabe en helhedsforståelse for virksomhedens nuværende situation.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende skal:

    • Have udviklingsbaseret viden om service- og oplevelseserhvervenes selskabs- og
    organisations-, markeds-, konkurrenceformer samt forståelse for virksomheders vision,
    mission, mål og værdier

    • Kunne forstå den forretningsmæssige og juridiske praksis og central anvendt teori og
    metode i service- og oplevelsesvirksomheder og deres anvendelse heraf
    Færdigheder
    Den studerende skal kunne:

    • Anvende centrale metoder og redskaber fra service- og oplevelseserhvervet til at beskrive
    virksomhedens situation

    • Vurdere service- og oplevelsesvirksomheders praksisnære udfordringer, herunder de
    økonomiske forhold til opstilling og valg af løsningsmuligheder på taktisk og operationelt
    niveau

    • Formidle service- og oplevelsesvirksomheders praksisnære problemstillinger og
    løsningsmuligheder til samarbejdspartnere, gæster, kunder, medarbejdere, frivillige m.fl.,
    på taktisk og operationelt niveau
    Kompetencer
    Den studerende skal:

    • Kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde om service- og
    oplevelsesvirksomhedens taktiske og operationelle drift

    • I en struktureret sammenhæng, kunne tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer
    om drift af service- og oplevelsesvirksomheder på taktisk og operationelt niveau

    • Kunne håndtere udviklingsorienterede situationer i service- og oplevelsesvirksomheden på
    taktisk og operationelt niveau
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål.

    Når du klikker på eksamen føres du over fagområdet Service og oplevelse, hvor du finder eksamen guidelines nederst på siden.

    Forretningsforståelse og Service og Oplevelse testes sammen til eksamen i 1. semesterprøven.
    Faget har fælles eksamener
    4507101CS